Condividi

Ammissioni Biomedical Engineering 2025/2026 - III finestra di iscrizione

Corso di Laurea in Biomedical Engineering
PROCEDURA PER L’AMMISSIONE AL CORSODecreto Rettore n. 764/2024
English version
Posti disponibili22 (al 16/05/2025)
Data apertura iscrizioni online11 aprile 2025
Data chiusura iscrizioni online10 luglio 2025, ore 13:00
ELENCO DEGLI AMMESSI ALL’IMMATRICOLAZIONEDR 366/2025

File cercabile
English version
CERCA IL TUO CODICE "ID DOMANDA"Clicca qui
ISTRUZIONI DI IMMATRICOLAZIONE (solamente dopo la pubblicazione delle istruzioni sarà possibile immatricolarsi)Istruzioni di immatricolazione

Enrolment instructions

NIAF DANIEL MEGLIOLA SCHOLARSHIP AT UCBM reserved to American citizens with an Italian heritage

Thanks to the generosity of the National Italian American Foundation (NIAF), candidates can be awarded with a full-tuition scholarship to pursue a Bachelor’s Degree in Biomedical Engineering at Campus Bio-Medico di Roma beginning in September of 2025.

The scholarship will cover the payment of the contribution fees for each of the three academic years and also provides a contribution for room and board expenses.

The benefit will be assigned based on applications order (first comes first) only to admitted candidates after the evaluation of the following requirements. Admission requires a score of 3 on at least 3 scientific AP exams, or to have completed a full year of college or university studies, or a one-year Foundation Course in science-related subjects.

Once the student is admitted to the Course and gains the benefit, he will be exempted from paying the tuition fee after confirming the enrollment within July 25th by the “enrolment instructions” that we will communicate.

Beneficiary student will be able to retain the benefit of the scholarship during the three-year period if he meets the requirements set out below by 30th October each year:

a) at least the same number of Academic Credits - ECTS (European Credit Transfer System - Credito Formativo Universitario - CFU) as shown in the tables hereunder:

Course YearAcademic credits
2nd35
3rd100

BORSE DI STUDIO PER REDDITO

L'Università Campus Bio-Medico di Roma comunica che, in ossequio all'art. 1 dell'avviso di selezione viene attivata la riapertura termini del procedimento di selezione per l'assegnazione di n. 2 (due) borse di studio intitolate a "Joaquin Navarro Valls" e finanziate dalla Fondazione TIM nell'ambito del Fondo istituito dalla Biomedical University Foundation e riservate a studenti che si immatricolano al Corso di Laurea in Biomedical Engineering nell'a.a. 2025/2026.

In tale ambito, gli studenti assegnatari delle n. 2 (due) borse di studio beneficeranno ciascuno di un contributo annuo pari a € 6.000 (seimila/00) per l’intera durata legale degli studi pari a tre anni, per un valore complessivo pari a € 36.000,00 (trentaseimila/00).

L'avviso di selezione è riservato a cittadini italiani, comunitari ed equiparati che abbiano provveduto all'immatricolazione FASE-I al Corso di Laurea in Biomedical Engineering all'esito delle procedure già espletate e di cui al Decreto Rettore n. 764/2024 nei termini e con le modalità ivi indicati e che abbiano consegnato o trasmesso all’Ufficio Diritto allo Studio e Vita Universitaria ([email protected]), a decorrere dal giorno 21 luglio 2025 ed entro e non oltre le ore 13.00 del giorno 1 agosto 2025, la certificazione ISEE Diritto allo Studio 2025 non superiore a € 28.000,00 (ventottomila/00). Si informa, altresì, che le due borse di studio non sono cumulabili con analoghi benefici di altre istituzioni pubbliche e private (es. Percorso di Eccellenza).

I requisiti e le modalità di assegnazione e di mantenimento di tali benefici negli anni di corso successivi al primo sono definiti nell'avviso di selezione.

IMMATRICOLAZIONE

All’esito della procedura di ammissione, in riferimento alla III Finestra e alla IV Finestra, i candidati ammessi al Corso procedono all’immatricolazione entro 5 (cinque) giorni lavorativi dalla data di pubblicazione dell’elenco degli ammessi all’immatricolazione, compiendo le azioni di seguito indicate e attenendosi alle “istruzioni di immatricolazione” che saranno pubblicate entro la data definita per l’apertura delle immatricolazioni sulla pagina web della Procedura di ammissione accessibile da https://www.unicampus.it/it/info/ammissioni-corsi-laurea:

  1. creare le credenziali dello studente sul sistema informatico di Ateneo;
  2. con le credenziali create, accedere all’area riservata e pagare € 2.640,00 (duemilaseicentoquaranta/00) quale prima rata del contributo unico universitario comprensivo della tassa regionale per il diritto allo studio[1];
  3. consegnare o trasmettere alla Segreteria Studenti,  tramite PEC all’indirizzo [email protected], entro 5 (cinque) giorni lavorativi dalla data di pubblicazione dell’elenco degli ammessi all’immatricolazione:
    - la ricevuta attestante il pagamento della prima rata del contributo unico comprensivo della tassa regionale per il diritto allo studio (lettera b);
    - il modulo di immatricolazione regolarmente compilato in ogni sua parte e firmato;
    - la dichiarazione sostitutiva di conseguimento del Diploma di Istruzione Secondaria Superiore con indicazione della relativa votazione, anno e Istituto che lo ha rilasciato; per titoli conseguiti all’estero: titolo estero corredato da conferma dell’autenticità e con documentazione relativa al valore;
    - la rinuncia agli studi o il nulla osta al trasferimento in caso di iscrizione presso altro Ateneo in base all’apposita normativa vigente.

Il candidato ammesso all’immatricolazione che non svolge tutte le operazioni di cui alle precedenti lettere a), b) e c) entro 5 (cinque) giorni lavorativi dalla data di pubblicazione dell’elenco degli ammessi all’immatricolazione è considerato automaticamente rinunciatario.

All’esito delle immatricolazioni dei candidati ammessi, i candidati idonei concorrono all’assegnazione degli eventuali posti residui secondo l’ordine dell’elenco degli ammessi all’immatricolazione.

Gli idonei sono informati dell’assegnazione di eventuali posti residui mediante pubblico avviso sulla pagina web della Procedura accessibile da https://www.unicampus.it/it/info/ammissioni-corsi-laurea.

In presenza di posti residui, la pubblicazione del predetto avviso a cura dell’Università avverrà di norma nei giorni di martedì e venerdì (a eccezione dei giorni festivi in Italia). L’avviso reca la data a decorrere dalla quale, in presenza di posti, i candidati nelle posizioni dell’elenco degli ammessi all’immatricolazione indicate nello stesso avviso procedono all’accettazione del posto loro offerto con le seguenti modalità:

l'idoneo assegnatario di un posto residuo ha la possibilità di effettuare l’immatricolazione con le stesse modalità sopradescritte dalle lettere a), b) e c) a decorrere dalle ore 12.00 (CET) del giorno indicato nel pubblico avviso ed entro e non oltre le ore 12.00 (CET) del giorno lavorativo successivo. L’idoneo che non rispetti il predetto termine e le modalità di cui alle lettere a), b) e c) è considerato automaticamente rinunciatario e decade dall’immatricolazione.

È onere del candidato accertarsi in tempo utile della pubblicazione di avvisi da parte dell’Università.

In riferimento a tutte le fasi della procedura di immatricolazione di cui al presente articolo, non si procede in nessun caso al rimborso del contributo unico versato.


[1] L’importo della seconda rata del contributo unico universitario deve essere versato entro il 23 gennaio 2026; l’importo della terza rata del contributo unico universitario deve essere versato entro il giorno 10 aprile 2026. Gli importi del contributo unico universitario sono stabiliti nel Regolamento Tasse e Contributi per l’a.a. 2025/2026, pubblicato nella pagina web https://www.unicampus.it/ammissioni-corsi-di-laurea/tasse-e-contributi/. In caso di discrepanze tra il presente Procedura di ammissione e quanto stabilito dal Regolamento Tasse e Contributi per l’a.a. 2025/2026, prevale il secondo.

ADMISSION PROCEDURE Rector's Decree n. 764/2024
Available places 22
Registration opening 11/04/2025
Registration deadline 10/07/2025, 1.00 p.m. CET
ADMITTED CANDIDATES TO ENROLLMENT

DR 366/2025

English version

FIND YOUR ID DOMANDA Check your ID Domanda by entering user and password here
ENROLMENT INSTRUCTIONS Enrolment instructions

 

> NIAF DANIEL MEGLIOLA SCHOLARSHIP AT UCBM reserved to American citizens with an Italian heritage

Thanks to the generosity of the National Italian American Foundation (NIAF), candidates can be awarded with a full-tuition scholarship to pursue a Bachelor’s Degree in Biomedical Engineering at Campus Bio-Medico di Roma beginning in September of 2025.

The scholarship will cover the payment of the contribution fees for each of the three academic years and also provides a contribution for room and board expenses.

The benefit will be assigned based on applications order (first comes first) only to admitted candidates after the evaluation of the following requirements. Admission requires a score of 3 on at least 3 scientific AP exams, or to have completed a full year of college or university studies, or a one-year Foundation Course in science-related subjects.

Once the student is admitted to the Course and gains the benefit, he will be exempted from paying the tuition fee after confirming the enrollment within July 25th by the “enrolment instructions” that we will communicate.

Beneficiary student will be able to retain the benefit of the scholarship during the three-year period if he meets the requirements set out below by 30th October each year:

a) at least the same number of Academic Credits - ECTS (European Credit Transfer System - Credito Formativo Universitario - CFU) as shown in the tables hereunder:

> ENROLLMENT

Winning candidates of the III call must proceed to enrolment not later than 5 (five) working days after the publication of the merit ranking (excluding Saturdays, Sundays and Italian public holidays). To enrol correctly, each candidate has to follow the “enrolment istructions” that will be published on the following website https://www.unicampus.it/it/info/ammissioni-corsi-laurea:

a) create the student’s credentials on the University platform;

b) with the student’s credentials, login to the reserved area and pay of  € 2.640,00 (two thousand six hundred and forty/00)[1] equal to the amount of the first tuition including the tax for the Right for higher education;

c) send or deliver to Student Services Office by fax to (+39) 225411939 or by certified mail to [email protected] no later than 5 working days after the publication of the merit ranking (excluding Saturdays, Sundays and Italian public holidays).
- the payment receipt of the regional tax for the Right to higher education;
- the enrolment form duly completed and signed in all its parts;
- a self-declaration of achievement of the Diploma of Higher Secondary Education with indication of the grade, year and Institute that issued it, with a declaration of value in case of foreign educational qualifications;
- the withdrawal from studies or no impediment to transfer in case of enrolment at another University.

The winning candidate who does not carry out all the operations referred to in the aforementioned points (a), (b) and (c), no later than 5 working days after the publication of the merit ranking (excluding Saturdays, Sundays and Italian public holidays), shall be automatically deemed withdrawn.

Eligible candidates compete for any remaining places (not allocated to winning candidates) in order of the merit ranking.
Notice of remaining places is normally published on Tuesdays and Fridays (except for Italian holidays). The notice indicates the positions in the merit ranking that are allowed to enroll and the date from which the candidates have to communicate the acceptance of the offered place.

Eligible candidates are allowed to enrol following the steps established by the above-mentioned points a), b) and c), from the 12.00 pm CEST of the date indicated in the public notice and within no later than the 12.00 pm CEST of the working day after the notice has been published. The eligible candidate who does not complete all the required steps established by points a), b) and c)  within the aforementioned deadline is automatically deemed withdrawn.

It is the candidate own responsibility to check in due time the communications published by University on the website.

With reference to the whole enrolment procedure referred to in this Article 7, no reimbursement of the tuition fee paid shall be made.

[1] The amount of the second instalment of the tuition fee must be paid by 23rd January 2026; the amount of the third instalment of the tuition fee must be paid by 10th April 2026. In the event of discrepancies between amounts or deadlines of the instalments reported in this Procedure and in the provisions of the Regulations for fees and contributions for the 2025/2026 a.y., published on the website https://www.unicampus.it/ammissioni-corsidi-laurea/tasse-e-contributi/, the second one prevails.

COLLEGAMENTI RAPIDI
L'Università Campus Bio-Medico di Roma promuove strutture integrate d'insegnamento e ricerca perseguendo come fine principale delle proprie attività il bene della persona.
magnifiercrossmenuchevron-downchevron-left